Zwiększenie widoczności strony za pomocą PBN

pbn, private blog network

Aby konsument dostrzegł twoją działalność musisz nie tylko złożyć stronę firmową, lecz również zadbać o jej pojawianie się w wynikach wyszukiwania. Do tego istotna jest treść strony i to czy systematycznie pojawiają się na niej nowe wyczerpujące i przydatne dla klienta informacje. Lecz nie wolno także zaniedbać tzw. link buildingu, a więc pozyskiwania linków zewnętrznych kierujących na stronę. Jedną ze strategii link buildingowych jest wykorzystywanie PBN-ów – prywatnych sieci serwisów.

PBN i ich wady oraz atuty

PBNy są prywatne, bowiem są budowane a następnie kierowane przez jeden podmiot (z reguły przez sporą agencję marketingową albo agencję SEO), który troszczy się o jakość dostępnych tam treści. Prywatne sieci blogów są na ogół używane jako komponent rozbudowanej strategii reklamowej, co jest bardzo ważne, bo najlepsze rezultaty ich użycia widać w odniesieniu do stron, które zostały dobrze zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz treści. Prywatne sieci portali nie tylko pozwalają na pozyskanie sporej liczby linków przychodzących do witryny, ale też na ich zróżnicowanie, co jest korzystnie postrzegane przez wyszukiwarki. Za słaby punkt PBNów można uznać tylko to, że ich utworzenie nie jest tanie, a następnie konieczne jest przeznaczenie niemałej ilości godzin na zachowanie ich w stosownej jakości.

Jak zastosować PBN? Polecamy wizytówki NAP i artykuły z canonicalem

Prywatne sieci portali rewelacyjnie zdadzą egzamin w pozycjonowaniu lokalnym, bo można za ich pośrednictwem publikować tematyczne artykuły sponsorowane będące wizytówką NAP. Co to NAP? To niejako każde miejsce online, gdzie przedstawione są podstawowe informacje kontaktowe firmy – jej nazwa, telefon lub adres e-mail i adres stacjonarny. Przykładowo, NAP-em jest wizytówka GMF, ale jest nim także wpis w ogólnodostępnym rejestrze firm, profil na portalu społecznościowym albo artykuł, w którym dodano firmowe informacje teleadresowe.

Następna efektywna metoda korzystania z możliwości PBNów to artykuły z canonicalem. To powtórna publikacja rzetelnych artykułów z podaniem linku do źródła treści oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W tej sytuacji roboty wyszukiwarek zwykle oceniają lepiej przydatność oryginalnego artykułu, bowiem odnajdywanie linków do niego na różnych witrynach zewnętrznych rozumieją jako dowód, że pod danym adresem kanonicznym znajdują się warte uwagi, wiarygodne teksy. Artykuły z linkiem kanonicznym najlepiej sprawdzają się przy tekstach z sektora YMYL, w którym kluczowe jest pozyskanie wysokiego autorytetu, a więc tych związanych w szczególności z doradztwem finansowym, zdrowiem oraz aktualnymi informacjami, doradztwem prawnym.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO