Tu uzyskasz kompetentną pomoc profesjonalistów z agencji SEO Kraków.
Firmy i administratorzy portali internetowych, którzy chcą wyświetlać się na najlepszych pozycjach w organicznych wynikach wyszukiwania, mogą to uzyskać na co najmniej trzy sposoby. Pierwszy – najbardziej wadliwy – to próbowanie starań . Nie dysponując rozeznaniem w kwestii SEO i nie obserwując codziennie informacji o modyfikacjach w algorytmie Google, trudno działać dobrze i – najważniejsze – skutecznie. Kolejne podejście to zatrudnienie na etat specjalisty SEO, lecz nie każda firma się na to decyduje powodu braku budżetu. Trzecia metoda to zatrudnienie agencji SEO. Budżet wygospodarowany na takie działania można dopasować do możliwości finansowych zleceniodawcy. Atutem kooperacji z agencją SEO jest to, że pomijając specjalistów od SEO w zatrudnione są tam dodatkowo osoby od kodowania, grafiki, kampanii Google Ads oraz kreatywnego pisania, które służą merytorycznym wsparciem w tych kwestiach.
Po czym rozpoznać rzetelną agencję SEO
Polskich agencji SEO jest bardzo wiele. Na co zwrócić uwagę podczas poszukiwań firmy, która poprawi naszą widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania? Warto wybrać agencję, która funkcjonuje na rynku od kilku lat. Liczba agencji SEO, a również tych reklamowych czy kreatywnych, z miesiąca na miesiąc rośnie, co nie zawsze niesie za sobą wysoką jakość usług. Wybierając agencję, która działa od mniej więcej dziesięciu lat, można mieć zaufanie, że posiada ona ogromne doświadczenie i może bez trudu pochwalić się ciekawym portfolio swoich poprzednich klientów. Agencje SEO na ogół na swoich stronach dodają zakładkę z opisem tzw. „kejsów”. Przed sygnowaniem umowy warto zapoznać się ze opisy takich przypadków, żeby samemu wstępnie zobaczyć, jakich efektów można się spodziewać po agencji, a także to dla jakich branż pracowała i jakie kwestie udało jej się rozwikłać. Odpowiedzialna agencja SEO to taka, której praca jest przejrzysta: pisze o harmonogramie prac na nadchodzące tygodnie, ale również przesyła sprawozdanie ze zrealizowanych działań i ich efekty.
Następny istotny aspekt to personalizacja oferty i dobranie strategii prac do charakteru działalności, którą prowadzi zleceniodawca agencji. Jeśli agencja SEO na propozycję współpracy odpowiada w kilka minut, a oferta sprawia wrażenie gotowego szablonu, powinien to być sygnał alarmowy. Po wysłaniu pytania pracownik rzetelnej agencji SEO winien skontaktować się z zainteresowanym klientem, by dopytać o pomocnicze informacje o firmie, niezbędne do przygotowania dla niej kompleksowej oferty. Chodzi o dane, których nie da się odszukać samodzielnie w sieci, jak np. informacja o prowadzonych do chwili obecnej pracach SEO oraz o najważniejszych dla klienta towarach lub usługach, które potrzebuje wypromować.
Rozliczenie za usługi agencji SEO – na jakie oferty uważać
Nieufnie powinno się podejść do agencji SEO, które proponują typ współpracy z opłatą za wypracowany rezultat. W takim modelu opłata odbywa się wówczas, kiedy słowa kluczowe dotrą na określone w umowie pozycje w SERP (np. wejdą do Top5 lub pierwszej strony wyników). To nadal dość popularny model rozliczeń, jednakże wiąże się ze znacznym niebezpieczeństwem – można wszak uzyskać błyskawiczny efekt łamiąc standardy określone przez Google. Stale modyfikowany algorytm dodatkowo nie pomaga w spełnieniu obietnic złożonych klientowi, więc dobra agencja SEO nigdy nie zapewnia uzyskania konkretnych wyników. Co do opłaty za usługi agencji SEO, to z rzadka bywa ona stała – zazwyczaj w pierwszych miesiącach po podpisaniu kontraktu nieodzowne są większe nakłady finansowe, żeby przeprowadzić skrupulatny audyt SEO, a następnie wprowadzać w życie wszelkie wymienione w nim sugestie. W kolejnych miesiącach współpracy, gdy strona zleceniodawcy zostanie już zoptymalizowana, koszty prac są znacznie mniejsze.
Nasze dane teleadresowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]